Zemřela maminka déček a jiné novinky.

22.05.2013 19:02

Minulé úterý jsme přišli o naši Abinku, maminku déčkových holčiček. Tak nakonec radost z konečně bezproblémového vrhu netrvala dlouho...

            Odpoledne se mi Abi zdála taková apatičtější než obvykle, její chování nebylo nijak očividně podezřelé, přesto mě zarazilo, že se nehrne na baštu jako obvykle, a celkově se mi zdála taková zmoženější. Říkala jsem si, že se mi to snad jen zdá, nebo že je možná necelý týden po porodu unavená z miminek. Tak jsem dala krmení a jela pro dceru do školky a následně na procházku se psem. Cca po hodině a půl jsem šla morčíky opět zkontrolovat a Abi seděla stále v koutku, příliš nereagovala na mou přítomnost a jídla podaného před chvílí neubylo, což mě utvrdilo v podezření, že něco není v pořádku. Snažila jsem se Abi prohlédnout, ale nenechala na sebe sáhnout. Jako nejcitlivější část těla, kterou si obezřetně hlídá, mi přišlo bříško. Když jsem Abinku odchytila, břicho jsem prohmatala a zdálo se mi tvrdší. S podezřením na tympanii jsem ji i s miminy nabalila do přepravky a valili jsme na veterinu.

            Veterinář tympanii potvrdil (nadmutí) a píchl samičce injekci. Přitom nás ale varoval, že tympanie je zrádná, a pokud se její stav zhorší, bude třeba operace (vypuštění a vyčištění žaludku). Operace ale že vyjde na 1200Kč, tak ať se rozmyslíme, jestli ji hodláme podstoupit. Abi po příjezdu domů vypadala pořád stejně - čili posedávala v rožku, nevypadala příliš ve své kůži, ale jinak se nezdála být nějak extra špatná. Po poradě s jinými chovateli jsem se rozhodla uvařit kmínový odvar a zkusit jí ho podat (u lidských miminek se to v případě nadmutí dělá také tak). Ovšem Abi se v tu chvíli podstatně přitížilo - přetočil se jí vlivem plynů žaludek a pak to bylo velmi rychlé. Ani případnou operací by se již nic nezmohlo. Abinka během několika minut zemřela. Strašně mě to mrzí, sebralo mě to. Abi neměla nic nadýmavého, jedla jen mrkev, jablko a okurku, ale nadmout se morče prý může po čemkoli, po trávě, ale i po jakékoli zelenině, ovoci - vše může v žaludku zkvasit a je zaděláno na problém. Bohužel jde o problém s často špatným koncem a stav zvířete se mění ohromně rychle.

Abigail Od Glorie (+ 14.5.2013)

            Zbyly po ní tři holčičky - Dorotka, Dášenka a Darinka. V den úhynu jejich matky jim bylo šest dní. Nasadila jsem dokrm a jako pokus jsem zvolila to nejpřirozenější, co mám k dispozici - lidské mateřské mléko. Zpočátku jsem krmila každé dvě hodiny po 2ml ve dne i v noci, teď krmím už jen ve dne, ale interval 2-3 hodiny mezi krmeními se snažím dodržovat. Mléko jim natahuji do 3ml stříkačky - holky velmi rychle pochopily o co jde, že z toho něco dobrého teče, a jak stříkačku vidí, okamžitě k ní běží :-) Zatím všechny dobře prospívají. Samozřejmě složení lidského a morčecího mateřského mléka bude trošku jiné, ale není to žádná umělina, žádná chemie a chuťově je to zřejmě podobné, protože holky absolutně nezaváhaly a vrhly se na něj. Snáší jej dobře, mají tuhé bobky a pěkně nabírají. Dorotka s Dášenkou jsou menší (ale měly i menší porodní váhu než jejich sestřička) a v tuto chvíli váží něco přes 140 gramů. Darinka má přes 170g. Dnes již začneme přidávat kašičku - dávám Sunarku - nemléčnou kaši - prodává se jich několik příchutí a nejlepší je asi ta rýžová nebo obilná, já mám doma ještě zbytek banánové, tak ji holkám řidší udělám a dají si do nosu. Postupně, jak na ni přivyknou, ji budu dělat hustší.

Jinak Dorotka je jedlík, malý nenažranec, mám z ní radost :-) Je NS zbarvená (ice lila-bílá), ale má nááádherná veliká kukadla a moc pěknou kulatou hlavičku. Dášenka (bílá-lila) je zas upejpavka a bašta se do ní musí trošku tlačit a déle jí to trvá. Je to úžasný kudrnáček, velmi milé, spíš klidnější zvířátko,. které neví, co je to dominance. Darinka je proti holkám taková veliká buchta :-) Je to opravdu krásná holka a pohled na ni mě blaží :-) Při krmení je také skoro bezedná :-) Všechny tři holčičiky jsou kudrnaté jak beránci, mohly by mít krásnou teddíkovskou srstičku :-)

Fotka: A ještě jedna Dorotka: ice lila - bílá. (12 dní)

Dorotka

Fotka: Dášenka z druhé strany. 12 dní.

Dášenka

Fotka: Darinka.

Darinka

            Co jinak? Pastička příliš neroste, myslím, že miminek nebude mít moc, prozatím to odhaduji na dvě mimča, ale může začít bleskově nabírat, tak odhady zatím beru jako velmi provizorní. Ona navíc Pasta před krytím měla 1,1 kg, takže takový náš vypaseneček a poznat jestli někde něco shodila na špíčcích a nabrala to na mimčách holt nebude snadné :-) Dnes se mi ale zdálo, jakoby levé miminko lehce bublalo - první nepatrné pohyby... Termín porodu odhaduji od 5.6., pravděpodobně ale kolem 10.6.2013 (jsem si téměř jistá, že krytí proběhlo 3.4. - Brutík s Pastou dělali v noci takový čurbes, že jsem je musela odstěhovat do koupelny).

            Oliwka (Oliwia Od Nicolette) včera oslavila své dva roky a jako dárek jsem k ní šupla chlapáka - Floriana Z Morčecího Doupěte :-) Olí je taky pěkná macanda, má 1094 gramů, takže s mimčama může mít klidně kilo a půl...

Fotka: Oliwia Od Nicolette má dnes dva roky. Jako prezent vyfasovala Floriana :-)

        Oliwia Od Nicolette   

        Odchodem Florianka osaměl Casinek, u kterého stále dumám, jak jej dopravit do nového domova. Kluk má nádhernou srst. Absolutně stejnoměrnou a hustou.

            No, a k případným novým přírustkům - mám vyhlédlou holčičku v chs Nelias Amálku (bílou s krémem), taky jsem se zamilovala do jedné čokoládky v jiné chs, ale zatím jsem případnou koupi neřešila a jelikož déčkové holčičky zůstanou všechny tři doma, chci k nim kluka na lile - ideálně lila-šafrán k Darince a Dorotce a lila-zlatého k Dášence. Uvidíme, co splašíme :-) Jeden by v merku byl, ale nebudu předbíhat :-)

            Tak, to je zatím asi vše ;-)