Výsledky rozboru trusu.

22.12.2013 09:52

Posledním morčetem, které mi uhynulo, byl můj oblíbený sameček Pacifik Od Glorie (otec našich nádherných Jéček - a možná se po něm ještě narodí pohrobečci od Dorotky, pokud ji stihl nakrýt). Pacík byl můj první samec, člen tříčlenné skupinky teddíků, které jsem si dovezla jako první, byl to krásný sameček s velmi milou povahou, velký, mohutný kluk. Je mi to moc líto. Už dva dny jsem inkriminované seno nepodávala, proto mě jeho úhyn hodně překvapil. Bohužel toxiny v těle už byly asi nahromaděné... Protože jsem chtěla mít jistotu, že příčina potíží není jiná než to seno, koupila jsem si testovací sadu opd firmy Exomed, odebírala jsem pravidelně vzorky trusu z jednotlivých klecí a skladovala je v uzavřené lahvičce v lednci. Před odesláním jsem vzorek zakápla vodou, aby nevyschl a poslala jej do Prahy panu veterináři Michalu Slobodovi na rozbor. Včera došla zpráva, že test byl negativní, a že morčátka tudíž žádné vnitřní parazity nemají. Moc jsem si oddychla! Náš chov je zdravý - ufff! Je pravda, že žádný další střevní problém, natož úhyn se již nevyskytl... No, máme to ale zpestření na samý konec roku!

Na opětovné krytí k Noemi do chs Od Julie odjel opět náš saténový teddík Edík. Posledně tam stihl nakrýt samičku vanessu, ale dvě samičky břez nejsou, takže jede dodělat, co si načal :-)

Včera si přijela moc milá rodina se dvěma holčičkami pro dvě morčátka, která jim budou novými kamarády :-) Již dříve vybraným byl chlapeček Ibrahimek, výběr druhého morčátka proběhl až na místě a s Ibrahimkem do nového domova odjel jeho bráška Indiana Jones. Oba to jsou krémíci, velmi pěkná kukadlatá morčátka, Indy bude snad i mohutný a perfektní ve stavbě po tátovi. Doma budou v Brně.

Jéčka krásně rostou, mám z nich velikou radost :-) jsou to žrouti - člověk jim tam něco hodí a jsou jak kyselina nebo hejno sarančat :-) Během mžiku je to všechno fuč :-) Takže konečně mimča, která nádherně prospívají a baští snad i za ty poslední méně prospívající vrhy v naší chs. Jéčka jsou navíc moc krásná - jsou široká, pěkně stavěná, se slušnými hlavičkami. navíc dvě z nich mají pěknou slate blue. A jště jeden pro mě významný citový artikl nesou - jsou to mimča po uhynulém milém Pacíkovi...

Goya z vrhu G je pořád mrňavá, to snad ani enní možné, ale ona na tu odstavovou váhu snad nedoleze. bude z ní opravdu velmi drobounké morčátko. A to mám pocit, že baští hodně...

Piminka je jak dělová koule a už jenom čekám, kdy se rozpadne a kdy v kleci najdu hromadu kuliček. Nevážím ji, ani nijak jinak nezkoumám, takže nevím, kdy to přijde, ale je opravdu veliká a už se sotva vleče...

No, a tak nějak pomalu hromadně spějeme ke konci roku. brzy si budu muset udělat čas na celkovou rekapitulaci uplynulého roku a chodu naší chs. byly tu chvilky velmi radostné, ale stejně tak i truchlivé, kdy jsem si říkala, že by bylo lepší s tím seknout. Takže sumární shrnutí ještě do konce roku poskytnu :-)